Karperkoppel wedstrijd 18/19 Juni

Vrijdag, 24 juni 2022

Karperkoppel wedstrijd 18/19 Juni

Eerste editie karperkoppelwedstijd H.S.V. de Polder groot succes!!<br><br>Afgelopen zaterdag (18 juni) was de eerste editie van de karperkoppelwedstrijd bij de Kampse plas in Haps. Het was ontzettend warm namelijk rond de 35 graden. De meeste van ons hadden er niet veel hoop in aangezien de meeste vissen ergens aan het zonnen waren. De vijver was geheel tot onze beschikking en we konden daardoor 4 mooie vakken maken. De vakken werden verloot en vervolgens ging iedereen in zijn vak een plek zoeken. Alle koppels hadden gelukkig een mooi stuk in de schaduw waardoor het voor iedereen goed vertoeven was. Rond 14.00 liep de eerste hengel al af op stek 1 bij Luuk en Dennis en hiermee werd de hoop op een vis voor alle deelnemers een stuk groter. Rond 5 uur liep de hengel af bij het koppel op stek 3 bij Jordy en Roy. De wedstrijd was nu echt aan. Om 18.00 werd er door de Posthoorn in Haps de friet geleverd, voor iedere stek de bestelling in een aparte zak waardoor iedereen snel kon genieten van het eten. In de avond werd het al snel kouder maar dat mocht de sfeer niet drukken. Op sommige stekken werd een drankje gedronken en geproost op een fijne wedstrijd. Via een Wats App groep konden alle deelnemers met elkaar communiceren en foto’s delen van hun vangsten en de sfeer op hun stek. Dit was een leuke manier zodat iedereen in contact stond met elkaar en de spanning erin bleef. Al snel werd duidelijk dat alle vangsten qua gewicht bij elkaar lagen want na het eten ving stek 4 bij Simon en Twan hun eerste vis en deden ook zij mee in de wedstrijd. En ze maakte er een vliegende start van want even later kon ook nummer twee het aas van stek 4 niet weerstaan. De avond viel en hiermee werd het ook rustiger voor de organisatie. Hier en daar werd een vis verspeeld helaas waardoor het wegen even uit bleef. Even tijd om zelf even te gaan zitten en genieten van het nu al beetje onverwachte succes! <br>De nacht werd onstuimig, veel wind met als gevolg dat 1 tent moe was van het recht opstaan. Rond half 3 kregen we ook een belletje van stek 2 bij Victor en Maurice waardoor alle koppels minstens 1 vis hebben. Voor de organisatie was dit een fijn moment!. Al snel volgde hierna wederom een vis op stek 1. De spanning in de ochtend toen iedereen wakker werd groeide onderling. Al snel werd er met elkaar uitgewisseld wie wat gevangen had en vooral hoe zwaar ieders vis was. Onderling werd er flink gerekend hoeveel kg het scheelde met elkaar. Heel even leek het er op dat het weer roet in het eten ging gooien omdat er sprake was van heel veel regen. Na overleg is er besloten om door te vissen behalve als er echt onweer bij zou komen. <br>Gelukkig bleven de onweersbuien uit maar de regenbuien niet, deze weersomslag zorgde voor nog meer spanning want stek 1 ving een vis van 6 kg waardoor ze 3 kg los staan van de tweede plek. Tijdens het wegen zien we aan de overkant handgebaren van een andere visser en blijkt bij kijken dat ook stek 4 een vis aan het drillen was dit betekende dat ze stek 1 weer konden inhalen. Bij stek 4 aangekomen zien we Luuk op de steiger bij stek 1 staan met een verrekijker om te kijken of de vis van stek 4 een dikke vis zou zijn. Een mooi moment waarin de goede sfeer en gedrevenheid af te lezen is. Stek 4 haalt deze vis binnen en staat hiermee nu op een eerste plek. Ondertussen komt de eerste bui over en iedereen gaat droog zitten in afwachting en bespreking van de laatste tactieken. Na de eerste regenbui gaat rond 09.30 bij ons de telefoon en heeft stek 3 een vis waardoor ze ook mee doen in de eerste 2 plekken. De spanning stijgt de winst gaat nu tussen 3 koppels , via de app komen er succes wensen en wordt er onderling geproost op de laatste uurtjes. Er komt nog een regenbui en na deze bui belt om ongeveer 11.30 wederom stek 3 dat ze vis hebben. Om de eerste plek te veroveren moet deze vis 11 kg zijn. De spanning stijgt wanneer de sling aan de weegschaal gehangen wordt…… de vis weegt 9.1 kg. Dit betekend dat ze nog een half uur hebben om een vis van minimaal 3 kg te vangen. De spanning stijgt en tactieken worden nog eens op scherp gesteld. Om 12.00 was de wedstrijd afgelopen en is de stand gebleven zoals hij was. <br>4de Victor en Maurice met totaal van 11.6 kg<br>3de Luuk en Dennis met een totaal van 23.4 kg<br>2de Jordy en Roy met een totaal van 26.2 kg<br>1ste Twan en Simon met een totaal van 28.8 kg<br>De eerste editie van de karperkoppelwedstrijd was ten einde en werd afgesloten met een broodje knakworst, een gezellig moment om bij te kletsen en een prijsuitreiking. Namens de organisatie feliciteren we Twan en Simon nogmaals met het behalen van de eerste plek <br>We kunnen met z’n alle wel zeggen dat de eerste editie een groot succes is geweest en zeker voor herhaling vatbaar. <br>Het bestuur bedankt de Spar en de Posthoorn in Haps voor de medewerking en natuurlijk de deelnemers voor het enthousiasme en de gezelligheid!<br>Als het aan ons ligt zeggen wij <br>Tot volgend jaar!<br>Groetjes <br>Noëwan en Marjolein <br>Namens het bestuur H.S.V. de Polder in Haps. <br>