Open dag 25 juli 2010

Zondag 25 juli j.l. organiseerde Hengelsportvereniging De Polder uit Haps haar eerste open dag
onder het motto Ga toch vissen !!

De open dag werd georganiseerd bij vijsvijver de Kampse Plas te Haps van 13.30 tot 16.30 uur, de organisatie mocht ongeveer 250 belangstellenden begroeten.

De open dag werd geopend door wethouder van Veen, zelf overigens een (ex)visser, hem viel de eer om ± 35 door Herman Peters Rit gekweekte karpers in de visvijver uit te zetten. Hij noemde de hengelsport een geweldige activiteit voor zowel jong als oud. Ook complimenteerde hij de hengelsportvereniging met de staat van de visvijver, de nieuw aangelegde paaihoek en wandelpad. Mede door het goede onderhoud, de diverse activiteiten waaronder jeugdcursussen en de pad rond de visvijver (de visvijver is toegankelijk voor vissers die minder goed ter been zijn) is de verenging de laatste jaren verdubbeld in het aantal leden naar een totaal van ruim 140 leden.

Er werden diverse vistechnieken gedemonstreerd, vaste stok, matchvissen, feedervissen, karpervissen, roofvissen, vliegvissen en methodfeeder. Men was in de gelegenheid om langs de vissers te staan en te zien hoe de verschillende vistechnieken uitgevoerd werden, uiteraard was er ruimte voor vragen en hiervan werd ook veelvuldig gebruik gemaakt.
Bart Jansen, de jongste deelnemer aan de demonstraties, wist regelmatig een flinke groep belangstellenden op zijn visplaats te boeien met het vangen van diverse mooie voorns.

Bij de schuilhut was een gezellig terras waar men terecht kon voor een drankje. Verder werd er informatie verstrekt over de activiteiten van de vereniging, de vergunningen, waaronder de Vispas en Sportvisserij Nederland. Er waren hiervoor diverse promotiematerialen en folders aanwezig.
Er werden hier ook demonstraties gegeven over het binden van vliegen enz. voor het vliegvissen, verder was er een demonstratie over nieuwe voertechnieken en het vissen met pellets en boilies.

Van Sportvisserij Nederland was er een vissimulator, hiermee hebben veel mensen zelf eens ervaren wat het is om een vis te drillen. Van baars tot meerval en tonijn, men probeerde ze allemaal binnen te halen, voor de kids was er een leuk springkussen.

We hopen dat de dag voor veel mensen aanleiding is om eens een hengeltje uit te gooien, we hebben laten zien dat er van allerlei (ook nieuwe) vistechnieken zijn en dat men deze ook op verschillende manieren kan beoefenen, ook is de visvijver als natuurgebied zeker de moeite waard om eens een lekkere wandeling te maken en op een bankje te genieten van de mooie natuur zo dicht bij het dorp.

Foto’s van deze dag zijn natuurlijk te zien op de fotopagina, indien men informatie wil over vissen, vergunningen enz kan men altijd terecht bij de bestuursleden van de hengelsportvereniging.

We hopen u nog eens terug te zien bij onze visvijver,
bestuur hengelsportvereniging De Polder